Onsdagen har gått mot sitt slut...

Hej mina kära vänner. I dag har dagen gått väldigt fort. Jag jobbade undan på förmiddagen eftersom jag visste att Mio skulle komma kl 12.00. När han var hos mig, så hann vi med att äta, sova middag, äta mellis, ut och gå och att gunga.
Sen lagade jag middag och vi åt tillsammans med Susanne som skulle hämta Mio, och senare kom Fredrik.
Sen har jag suttit lite med Facebook, tittat lite på Tv, men ikväll svek jag programmet Efterlyst. Jag somnade så jag stängde av och nu tänkte jag göra ett inlägg på bloggen innan jag lägger mig. Och jag lovar...jag får inte svårt att somna i kväll.



Vackra Savannah. Min blygaste katt. Hon är sååå vacker och så skygg. Men nu har jag lyckats med att vinna hennes förtroende. Jag får bosta henne och hon spinner högljutt under tiden. Men hon tycker inte om att man håller fast henne, eller händer överhuvudtaget. När hon ligger och sover, så kan jag få smeka henne försiktigt, då spinner hon och är avslappnad. Annars är hon ständigt på väg att fly. Det har tagit mig lång tid att komma så här långt. Och det konstiga är...
att när man får kämpa för att vinna deras gunst så känns det som det har större betydelse ,än när allt bara sker automatiskt. Ibland har det kännts som att hon är en vildkatt, vilket inte alls är fallet. Hennes föräldrar var väldigt sociala och väldigt vackra. Däremot var alla ungarna lika rädda och reserverade. Själv tror jag att de har inte fått någon som helst social träning av uppfödarana. Hur som helst... Jag är stolt över att äga denna vackra katt. Eller förlåt... jag glömde...
ha..ha.. det är ju hon som äger mig.

Nu säger jag god natt till er och hoppas att ni får sova gott.
Kram på er. Vi hörs i morgon.

Ab imo pectore.
Bibbi.


Kommentarer
Postat av: Janne

Det är jag som äger katten,så det så.

2009-03-19 @ 23:32:05
Postat av: Bibbi

MMHHMM.....

2009-03-21 @ 23:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0