Vindkraftverk

God morgon solstrålar! Mulet väder idag och snö och slask. Inte så kul, men så är det...
Vet inte vad Janne och jag har för planer för dagen. Den rätta energin finns inte hos mig, få se om den finns hos honom så det kan föras över på mig. Annars får vi bara ta det lugnt. Det är skönt och välbehövligt.



Vindkraftverk... vad har folk emot dem?? Det är något jag inte förstår ! Det är väl det mest naturliga sättet att utvinna energi ifrån! Och att de skulle vara fula? Var har man fått det ifrån? I mina ögon är de vackra och ljudet från dem är inte alls så störande som folk påstår. DUMHETER ! (Där tog jag visst i lite, hi..hi..)



Den klassiska väderkvarnen är ett vindkraftverk av gammal modell för direkt utvinning av vindenergi.
Rotorbladen täcktes med segelduk när kvarnen skulle användas
för exempelvis malning av spannmål.









Den sista bilden visar vindkraft från Köpnhamn.

OK.... jag tycker på mitt sätt... så får andra tycka på sitt sätt.



Nu önskar jag er en fin söndag. Ta det lugnt och...LEV LIVET LYCKLIG.
KRAMAR
BIBBI.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0