1 MAJ

Hej allihopa.
Ja så är det 1 Maj nu då. Och nu går det fort. Kan ni komma ihåg att det är inte alls länge sen den sista snön kom?
Jag vet att Janne och jag brukar alltid säga till varandra så där på sluttampen av vintern  - Men nu är det nog det sista. Nu kommer det nog ingen mer snö. Och så kommer det en omgång till. Men nu är snön borta för den här gången och jag hoppas att vi går en underbar sommar till mötes. Dock har det kommit in en kyligare luft. Jag täckte alla mina blommor i går kväll för säkerhets skull, men vi har inte haft någon frost i natt. När Janne kom hem så var det +3 grader.
Idag väntar  lite småjobb. Angelica och jag ska göra grusplanen tillsammans. FYYYY !!! Det är så tråkigt.
Sen har jag lite tvätt att ta hand om. Vill göra undan det mesta, för när Janne är ledig , vill jag också vara "ledig" om ni förstår vad jag menar. (HMMM...Är en mamma någonsin LEDIG?)

        


                                     

Mina minnen från 1 Maj var att vi gick till Folkets Park. Antingen fick jag följa med min kompis Elin, eller
också mina systrar. Jag kan inte minnas att mamma var med någon gång. Vid Folkets Park var det tivoli och försäljning av gasballonger. Min kompis Elin, som var ett bortskämt barn och fick nästan allt hon pekade på, hade alltid lyckan att få en gasballong vid dessa tillfällen. Det fanns gasballonger i form av kaniner. OH, SÅ GÄRNA JAG HADE VELAT FÅ EN SÅN!
Och en gång fick jag faktiskt en gasballong. Tror att det var någon av mina systar som gav mig en och då var lyckan fullkomlig.


Sen var det kortege genom SÖDRA PROMENADEN, utanför gamla lasarettet och brandstationen i Norrköping.
Med musikkårer och flaggor och feststämmning. Och vad jag minns...alltid vackert väder.
Här i Motala brukar det vara Första Maj tåg. De brukar gå vår gata fram, få se om de gör det i år också.
Hoppas att ni får en fin dag. Och ...LEV LIVET LYCKLIG...(vad är det annars för mening med det?)
KRAMAR FRÅN BIBBI. Hörs till kvällen.

                                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0