FÖDELSEDAGSFÖRBEREDELSER

Hej och god morgon.
Idag kör Janne delat pass och det innebär att han kommer hem några timmar mitt på dagen. Då brukar han gå och lägga sig, eftersom han stiger upp 04.00 dessa morgnar. Sen äter vi lunch tillsammans och därefter åker han igen.
Men det är skönt att få sällskap några timmar och framför allt att slippa ÄTA ensam. För det är INTE kul.


                                                              
Angelica var så stolt idag för hon fick ta med sig fika och bjuda kompisar och lärare på idag, på hennes födelsedag.
Hon hade en stor påse med tårtor, saft, fina muggar, assietter, servetter, sugrör..... Hon är så duktig på att duka och göra fint och hon tycker det är så roligt! Jag vet ingen som kan vika servetter så fint som hon! Hoppas att det blir uppskattat.

                                                                                    

Själv ska jag nu klä på mig och gå bort och handla ingredienser till kakorna som jag ska baka till min födelsedag.
Tänker baka bullarna när Janne jobbar på lördag och söndag.


                                                                                            

Väldigt tveksamt tittar solen fram. Känns inte som att det kan bli fint väder idag och det är VÄLDIGT kallt.
Jag undrar....vart tog den härliga värmen vägen?


                  

Genom fönstret ser jag en man måla fönsterkarmarna på det gula hyreshuset. Skulle verkligen behövas hos oss också!
Men det blir en senare fråga. När man bor i hus så kan man aldrig bli färdig. Det är underhåll hela tiden och små reparationer.

                                                                                                        


Två av katterna gör sin morgontoalett genom att tvätta sig. Det är en omständig procedur som tar sin tid. Tre stycken sover gott och de övriga två busar.


                   

Nu säger jag hej då till er och önskar er en härlig dag. Vi hörs till kvällen.
Kram från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer
Postat av: Sosso

Hittade en bra blogg om kattliv



http://www.kattlivet.se/



En annan sak..har försökt att ringa om att kunna komma och fira Angelika. Men ni kan väl höra av er när vi kan komma =)



Kramis

2009-05-07 @ 16:57:24
URL: http://lomia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0