SÖNDAG OCH REGN OCH SOL...

God morgon, god morgon, hör fåglar sjunger glatt, god morgon god morgon i kör..... Ja så sjöng SIGGE FURST i programmet FRUKOSTKLUBBEN på radion, men det är bara vi  i ROSENÅLDERN som känner till detta.
ROSENÅLDERN är mitt eget utryck för kvinnor (och män) som har passerat 50.



Å det regnar och regnar..... Lasse Stefanz har så rätt.
Nu börjar det bli trist på väderfronten. Men så är det. När det börjar att regna här i Sverige så tar det tid innan det slutar.
Undra på att vi är livrädda för att det ska börja regna! VI, om några behöver sol och värme!

                                                                  

Dagen idag bjuder på en trevlig!! busstur till ICA MAXI för att hämta ett paket. Det är mina nya köksgardiner, duk och stolsdynor som väntar där. Ska även in på Willys och köpa tonfisk till katterna. (jag har väl berättat  att de små änglarna bara äter en viss typ av tonfisk?) Sen bestämmer vädret om Angelica och jag ska få vår promenad eller inte. I går blev det INTE. Och fortfarande har inte bullbaket blivit av! Det hänger som en stor tyngd över mig. Och det beror mest på att jag får
så vansinnigt ont i ryggen när jag bakar. Men..men...                            

Jag vet inte om det är min hösnuva som har slagit till rejält eller om jag är förkyld. Näsan rinner i ett kör och jag nyser,
ögonen kliar och är röda och blodsockret är högt, trots att jag äter lite och förståndigt. (Har inte fuskat någonting den sista tiden) Men blodsockret brukar inte höjas av allergi eller hösnuva, däremot kommer huvudvärken som ett brev på posten och jag har haft mycket huvudvärk sista tiden. Ska plocka fram mina allergitabletter och se om det hjälper.



Igår kväll såg jag bara på BABBEN och sen stängde jag av TV:n. När jag skulle gå och lägga mig så skänkte jag en tanke till mina nytvättade lakan som hängde ute på torkvindan. -Äsch, går det så går det. Men de fick ju en extra sköljning som ni förstår.                         

I går när det blåste så virvlade de små söta körsbärsblommorna som snö från träden. Nu är den sköna synen slut för den här gången. Men plommonträden har tagit över och står i bröllopsskrud och äppleträden är på gång. Det är så vackert men alldeles för kort.





Nu lämnar jag er och önskar er en bra dag. Vi hörs till kvällen.
Många kramar från Bibbi.

LEV LIVET LYCKLIG.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0