KVÄLLEN ÄR KYLIG.

Hej igen.
Nu är det kväll, middagen är avklarad, så även disken och då är det dags för dagens sista inlägg. Jag har varit seg och trött idag. Mio var här från 12.00-15-00 och sen drack vi kaffe med Fredrik när han hämtade Mio. Därefter var det utvecklingssamtal för Angelica. Det tog Janne och jag gick och handlade.
Det har varit kyligt hela dagen, trots att solen har varit framme. Hoppas att värmen kommer tillbaka snart igen.
Nu när det har blivit kallare så värker det i mina fot och handleder. Även knäna .Det kör som knivar i lederna.
Men det brukar ge sig på ett par dagar.

                                                                             

                                                                                        

Så här vackra pioner har jag på gång i min trädgård. Det finns rosa, vita, vinröda och det är ca 20 cm långa skott på
dem nu. De brukar vara så jättevackra när de slår ut och en del doftar. Men blommningstiden är ganska kort tyvärr.
Allt som jag har planterat har redan börjat komma upp. Det är roligt och spännande. För det är mycket som är nytt för den här sommaren..Janne har inte så mycket kvar att måla nu. Men problemet är att han måste måla så många gånger, för att få det att täcka. Och det tar ju tid för att det ska hinna torka emellan. Hoppas verkligen att köket hinner bli klart på hans ledighet nu. Det är så jobbigt när man gör något arbete i köket. Vi är inte så populära hos våra katter, kan jag säga. De gillar INTE när vi stänger några dörrar. Men det är nödvändigt just nu.

                                                                      

Jag njuter av att kunna gå runt ute i trädgården och se på fåglarna och lyssna till deras sång, att se på himlen som har fått sin lysande blå färg tillbaka efter den långa vintern, att se hur gräset grönskar och vårblommorna avlöser varandra,
att se hur alla knoppar på träden slår ut....oh, det är så underbart. Och jag brukar tänka...TACK OCH LOV ATT JAG ÄR FRISK TILL KROPP OCH SJÄL OCH KAN FÅ NJUTA AV ALLT DETTA!!! JAG TILLHÖR INTE DE SOM TAR ALLT DETTA FÖR GIVET. JAG ÄR DJUPT TACKSAM.
OCH DET BLIR MAN NÄR LIVET HAR VISAT SIG VARA VÄL TUFFT IBLAND.  




                                                                              

Ikväll är det FÄRJAN på TV. Janne ska se det men jag gillar inte det programmet. Tycker bara det handlar om HÅKAN i baren. Men sen är det SPÅRLÖST och det ska jag se.Några av katterna envisas med att vara ute på balkongen och Angelica och jag som sitter i datorrummet håller på att frysa ihjäl! Det är svinkallt!
Nej nu måste jag ta in dem och stänga balkongdörren.
Så där...det blev lite sura miner men jag ska snart leka med dem så då blir det bra igen. Och sen är det dags för tonfisken och då blir det ännu bättre.
I morgon ska jag börja baka till min födelsedag. Tror att jag ska börja med kakorna eftersom Janne håller på med målningen. Bullar tar längre tid och jag har ingenstans att vara heller när han håller på.


                                        

Den här är rätt så vacker och tänkvärd. Nu säger jag god natt till er alla, trots att kl. bara är 18.50.
Vi hörs på nytt i morgon.
Kramar från BIBBI.

AB IMO PECTORE.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0